Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 

 

Miről is szól ez a játék?

"A Klánháború egy ingyenes, internetes böngészőjáték, amely a középkorban játszódik. Minden játékos egy kis falut irányít, és küzd a hatalomért és a dicsőségért." Írja a honlap, és valóban igaza van, kezdetben egy falut kapsz, de ha belelendülsz....

 

Hogyan kezdjük?

Én személy szerint, arra szavazok, hogy minél előbb legyen meg az 3as főhadiszállás, hiszen ez az alapkövetelmény a barakkhoz, barakk meg ahhoz kell, hogy szerezzünk nyersanyagot a környékbeli falvak fosztogatásával. Kezdetben farmoláshoz a lándzsás tökéletes választás, viszonylag elfogadható teherbírása miatt. Szerintem kezdeti katonaságnak megteszi, hiszen védőnek is megfelel, csak sok kell belőle. Szerezni kell sok nyersanyagot, és építsetek belőle falat, a maradékból pedig mindig lándzsásokat, mert ha ezt olvassátok, farmolni fogtok, de titeket is farmolni fognak;). Ezzel talán kivégeztük a kezdeti dolgokat, ezzel pár nap alatt végezni lehet, attól függően mennyit ültök a gép előtt. 

A falat miután kb 5-10ig felhúztuk, folytassuk a nyersanyagtermelőkkel. Súgóban, barakkban, főhadiszálláson meg lehet nézni, mihez mennyi nyersanyag szükséges. Épületekhez általában inkább fa és agyag, katonákhoz inkább fa és vas kell.

Miután úgy gondoljuk, hogy elég nyersanyagot szerzünk farmolással, és termelőkből, fogjunk hozzá a barakk-kovácsműhely párhuzamos fejlesztéséhez. Kovácsműhely kell a további egységek kifejlesztéséhez, valamint a magasabb szintű barakk is alapkövetelmény. Gyalogos egységeink 4-féle egységből állnak: lándzsások, kardforgatók, bárdosok, íjászok. Ahhoz, hogy minden gyalogost képezhessünk, 5ös szintű barakk és 5ös szintű kovácsműhely kell. Ezzel elérketünk következő allomáshoz, hiszen gyalogság kipipálva. Farmoláshoz ég mindig a lándzsások a legmegfelelőbbek, de ha sereg is van a másik faluba, akkor már bárdosok is kellenek. A klasszikus gyalogos védekezés lándzsásokból, kardforgatókból és íjászokból áll. A bárdos támadó egység, védekezésben pocsék, ne használjuk védekezni! 

A barakk és a kovácsműhely mellett közben kell majd tanyát és raktárat is épteni. Tanya kell, hogy ellássuk az egységeinket, szóval elengedhetetlen feltétele, hogy seregünk legyen. Raktárat nem mondom meg mennyire érdemes felhúzni, az attól függ mennyi nyersanyagot használtok fel. 

 

 

 Farmoláshoz: Hány egység kell ezer nyersanyag rabolásához?

 

 

  1000 nyersanyaghoz szükséges: 2000-hez 4 ezerhez 6 ezerhez 10 ezerhez
Lándzsás 40 80 160 240 400
Kardforgató 67 134 268 402 670
Bárdos 100 200 400 600 1000
Íjász 100 200 400 600 1000
           
Könnyűlovas 13 23 46 78 130
Lovasíjász 20 40 80 120 200
Nehézlovas 20 40 80 120 200
 

 

 

A gyalogság után jöhet a lovasság

 

Miután megvagyunk a gyalogos egységekkel, jöhetnek a lovasok. 4 féle van: felderítő, könnyűlovas, lovas íjász és nehézlovas.  Felderítővel az ellenség falujáról tudunk információkat kideríteni, egységekről, épületekről és nyersanyagról, valamint ez a leggyorsabb egység is. Könnyűlovasaink farmolásra tökéletesek, gyorsaságuknak, sebességüknek és nagy teherbírásuknak köszönhetően. A lovasok közül ez a legjobb támadó, hiszen olcsó. Lovas íjász drágább és szinte csak íjászok ellen jó, nem kell belőle túl sok, könnyűlovas olcsóbb. Nehézlovas ahhoz túl drága, hogy megöljük támadások közben, ezért őt inkább védekezni szokás használni, de persze támadóseregben se rossz, ha van, mert ennek legnagyobb a támadóértéke. Felderítőre mindig lesz elég nyersanyagunk, mert az a legolcsóbb, de mégse érdemes belőle túl sokat gyártani, hiszen minimum 5tel már tudunk derítgetni, de később azért több kell, mert felderítőt csak felderítő tud megölni, tehát ha a támadott faluban található felderítő, veszteségeink lesznek belőle.

Lovas egységekhez szintén szükséges a kovácsműhely és az istálló fejlesztése, hogy melyikből mennyire kell, az szintén megtalálható az istállóban. Valamint ismét fejleszhetünk tanyát, raktárat szintén amennyire szükséges. Elérkeztünk oda, hogy érdemes a falat felhúzni 20ig, valamint menetközbe 15ig a főhadiszállást is fejleszteni, hogy az épületek hamarabb készüljenek el.

 

A lovagi fegyverek tulajdonságai:



Baptista lobogója:

 

 



Megnöveli a Nehézlovas egységeid támadó értékét 30%-kal és a védekező értékét 20%-kal.

Vasco jogara:

A főnemes az idegen falu hűségét legalább 30-cal csökkenti. Növeli továbbá a főnemes támadó értékét 30%-kal és a védekező értékét 20%-kal.

Kálid távcsöve:

A felderítők mindig látják a falvak csapatait, azokat is, amelyek nincsenek épp a faluban.

Thorgard harci fejszéje:

Megnöveli a Bárdos egységeid támadó értékét 30%-kal és a védekező értékét 20%-kal.

Carol buzogánya:

Növeli a faltörő kosok által okozott rombolás mértékét 100%-kal.

Nimród harci íja:

Megnöveli a Lovas íjász egységeid támadó értékét 30%-kal és a védekező értékét 20%-kal.

Guan Yu alabárdja:

Megnöveli a Lándzsás egységeid támadó értékét 30%-kal és a védekező értékét 20%-kal.

Mieszko lándzsája:

Megnöveli a Könnyűlovas egységeid támadó értékét 30%-kal és a védekező értékét 20%-kal.

Nimród íja:

Megnöveli az Íjász egységeid támadó értékét 30%-kal és a védekező értékét 20%-kal.

Paracelsus hosszúkardja:

Megnöveli a Kardforgató egységeid támadó értékét 30%-kal és a védekező értékét 20%-kal.

Alethia fáklyája:

Növeli a katapultok által okozott rombolás mértékét 100%-kal.

 

Épületek

  • Főhadiszállás: Itt lehet épületeket építeni, vagy fejleszteni. A Főhadiszállás szintje egyrészt befolyásolja a többi épület fejlesztésének a gyorsaságát, másrészt több épülethez hasonlóan bizonyos szintet el kell érni, hogy egyes épületeket elkezdhessünk fejleszteni, illetve céljának megfelelően használni tudjunk.
  • Barakk: Ez az alap katonatoborzó épület. Itt lehet lándzsás, kardos és bárdos katonát, illetve íjászt kiképezni. Minél magasabb szintű, annál gyorsabban.
  • Istálló: Itt lehet lovas katonákat toborozni: felderítőt, könnyűlovast, lovasíjászt, és nehézlovast. Minél magasabb szinten van az épület, annál gyorsabban.
  • Műhely: Itt lehet ostromgépeket építeni: faltörő kost, és katapultot. Minél magasabb szinten van a műhely, annál gyorsabban.
  • Első Templom: Vallási sugara egy 2. szintű Temploménak felel meg. Lebontható, és újra felépíthető mindaddig, amíg nem építünk másik templomot. Lerombolni viszont nem lehet.
  • Templom: Ez az épület határozza meg a vallás hatókörét. 3 szintig fejleszthető, minden szintnél nő a hatóköre. Rengeteg helyet foglal a tanyából, így nagyon érdemes végiggondolni az elhelyezésüket. Vallás nélkül a falvak egységei 50% harci erővel harcolnak. A barbár falvakban lévő egységek mindig 100% harci erővel védekeznek. Lebontható, és le is rombolható, de nagyon nehezen, más épületekhez képest sokkal több katapultra van szükség.
  • Akadémia: Itt lehet főnemest képezni. Ezzel a katonával képes egy játékos elfoglalni egy másik játékos uralma alatt álló falut.
  • Kovácsműhely: Itt lehet technológiákat kifejleszteni, amelyek lehetővé teszik újfajta egységek képzését. Némely világokon a fejleszthető technológiák száma véges (általában 15), és ezzel együtt az egységek is különböző szintre (általában 3) fejleszthetőek.
  • Gyülekezőhely: Innen adhatsz ki parancsokat katonáidnak. Itt lehet ellenőrizni, hogy melyik csapat megy harcolni, és melyik jön épp haza.
  • Szobor: Itt lehet lovagot kiképezni (egy játékosnak maximum egy lovagja lehet, még akkor is, ha minden faluban van szobor). Egyes világokban nem építhető, így ezekben lovagok sincsenek.
  • Piac: Itt lehet kereskedni más játékosokkal. Minél magasabb szinten van, annál több kereskedő áll rendelkezésedre.
  • Bányák: Ezek látják el a falut nyersanyagokkal. Minél magasabb szintűek ezek az épületek, annál gyorsabb a termelés.
    • Fatelep: Itt történik a fakitermelés.
    • Agyagbánya: Itt történik az agyagkitermelés.
    • Vasbánya: Itt történik a vaskitermelés.
  • Tanya: Ez gyártja az élelmet, amely ellátja a falut. A maximálisan elérhető népességszám 30. szintű tanyánál 24000 fő. Ez talán a legfontosabb, és egyben legdrágább épület.
  • Raktár: Itt lehet tárolni a megtermelt vagy zsákmányolt nyersanyagot. Minél magasabb szintre fejlődött az épület, annál több nyersanyagot lehet benne tárolni.
  • Rejtekhely: A Rejtekhelyen tárolt nyersanyagokat nem tudják az ellenségeid megkaparintani. Minél magasabb a szintje, annál többet képes tárolni. A csapataid elrejtésére azonban nincsen mód. Még az ellenség felderítői sem látják az elrejtett nyersanyagot.
  • Fal: Minél magasabb szintű, annál nagyobb a település alapvédettsége. A seregeid védekező értékét is megnöveli.

 

 

Egységek

Az egységeket többféleképpen csoportosíthatjuk.

  • Támadó és védő egységek.
  • Gyalogos és lovassági egységek.
  • Különleges karakterek, melyek speciális feladatra használatosak legfőképp támadás során.

Ezek lehetnek katonák, illetve különböző ostromgépek. Tanyakapacitás szerint nem azonos értékkel bírnak. Nincs kimondottan jobb vagy rosszabb egység. Mindegyik bizonyos célra a legjobb, másra viszont kevésbé vagy nagyon gyenge hatásfokkal alkalmazható. Védekező és támadó erő számításában figyelembe kell venni a tanya kapacitását is. Nem lehet azt mondani, hogy például a nehézlovas jobb támadó, mint a könnyűlovas, mert az előbbi 6 főnyi helyet foglal a tanyából, az utóbbi viszont csak négyet. Ebből adódóan a könnyűlovas 1 főre számolva nagyobb támadóerővel rendelkezik.

Gyalogság

  • Lándzsás: Már a játék kezdetekor fejlesztés nélkül képezhető. Támadásban gyenge, de lovasok ellen kitűnő védő, gyalogsággal szemben viszont gyenge. Támadásban főleg a játék kezdeti szakaszában használatos. Sebessége: 18 percenként 1 mező. 25 nyersanyagot bír el.
  • Kardforgató: Erősebb támadó mint a lándzsás, de ez nevezhető a másik alap védő egységnek a lándzsás mellett. A gyalogság ellen kitűnő védelmet nyújt, de lovasság ellen gyenge védő. Támadóereje közepesnek mondható, tanyakapacitást figyelembe véve nagyjából megegyezik a nehézló támadó és védő értékeivel, de annál valamivel erősebb. Hátránya a nehézlóval szemben a sebessége, a leglassabb egység a gyalogságban. Sebessége 22 perc mezőnként, 15 nyersanyagot bír el.
  • Bárdos: A legerősebb támadóértékkel bíró egység, de védekezésre szinte alkalmatlan. A lándzsással azonos sebességű, de csak 10 nyersanyagot bír el.
  • Íjász: A legerősebb védőértékű egység, támadásban viszont nem ajánlatos használni. Egyesíti magában a lándzsás és a kardos védő értékeit mind gyalogság, mind lovasság ellen. Legnagyobb gyengéje viszont a lovasíjász támadó egységek elleni védelme.

Lovasság

  • Felderítő: Harcértéke nincs. Feladata más falvak egységeiről, épületeiről információkat gyűjteni. Minél több egység marad életben támadás után, annál több információt szolgáltat. Védekezni ellene szintén csak felderítővel lehet. Védekezőként felderítőkkel szemben nem esik el, csak más támadó egységek ellen. Sebessége 9 perc mezőnként, teherbírása nincs. Tanyaigénye 2 fő.
  • Könnyűlovas: A bárdos mellett a másik legfőbb támadóegység. Gyors, teherbírása a második legjobb tanyaigényét figyelembe véve. 80 nyersanyagot képes hozni, ezért fosztogatásra is kiváló. Sebessége 10 perc mezőnként, tanyaigénye 4 fő.
  • Lovasíjász: Közepesen erős támadó, de a legjobb hatásfokkal semlegesíti a védekező fél íjászait. Támadó csapatokban kisebb létszámban ajánlatos küldeni. Teherbírása 50 nyersanyag, sebessége 10 perc mezőnként. Tanyaigénye 5 fő. Egyes világokban nem elérhető.
  • Nehézlovas: Ez az egység sok vitára ad okot még az igazán profi játékosok között is. Egyesek szerint szükségtelen és magas költségei miatt pazarlás, mások szerint nélkülözhetetlen. Egy igazi Jolly Joker. Nincs olyan, amiben ne lenne jó, de minden téren van erősebb megfelelője. Tanyaigény tekintetében támadóereje alatta marad a könnyűlónak, védekezőereje pedig kisebb mint a kardosé. Valódi értéke főleg védekezésben mutatkozik meg, mikor kevés idő alatt nagy védőerőt kell mozgósítani. Sebessége 11 perc, mezőként, teherbírása 50 nyersanyag, tanyaigénye 6 fő.

Ostromgépek

  • Faltörő kos: A támadó csapatait segíti az ellenfél falának lerombolásával. Védekező értéke gyakorlatilag nincs.
  • Katapult: Leginkább az ellenfél épületeinek lerombolására használatos, de védőként is ideális. Lovaggal és a hozzá való fegyverrel együtt a legerősebb védekezőegység.

Főnemes

A legdrágább, leglassabb, és a legnagyobb tanyakapacitást igénylő (100 fő) egység. Ez mellett a legmagasabb épületszint igénye is a nemesnek van.

  • 20 szintű Főhadiszállás
  • 20 sz. Kovácsműhely
  • 10 sz. Piac
  • 1 sz. Akadémia.

Kiképzése az Akadémián történik, nagyon bonyolult rendszere van, ráadásul világonként eltérhet. Annyi egységesen elmondható, hogy a nemes kiképzési ára megegyezik, illetve minden következő nemeshez egyre több nyersanyagot kell tartalékolni. Ennek a tartaléknak az egyszerűsített formája az aranyérme. Miután kész vannak a szükséges épületek, az akadémiában tudunk érmét verni, vagy ennek megfelelő nyersanyag mennyiséget tartalékba tenni. Az első nemeshez egy érme, a másodikhoz kettő szükséges, és így tovább. Ez a nyersanyag már nem vonható vissza, és nem ruházható át. Bizonyos világokon ha a nemes harcban, dolgavégezetlenül hal meg, az elraktározott nyersanyag megmarad, és csak a kiképzési árát kell újra kifizetni. Azokon a világokon, ahol az akadémia csak egy szintből áll, bármennyi nemest képezhetünk benne, ahol viszont több (általában 3) szintre fejleszthető, csak meghatározott számú nemest tudunk képezni, általában szinten ként egy nemes képezhető. Az elraktározott tartalék nem falutól, hanem játékostól függ, azaz bármely faluban is tesszük el a tartalékot, illetve nyomjuk az érmét, másik faluban is képezhetjük a nemest, sőt, amelyik akadémiában már nem tudunk nemest képezni, tartalékot még ott is rakhatunk el. A főnemesnek egy feladata van, a kiszemelt falu elfoglalása. Minden támadás során csökkenti a támadott falu hűségét, 20-35% között. Ha a hűség lecsökken nullára, a nemes elfoglalja a falut, amely a támadó játékos tulajdonába kerül, majd a nemes megszűnik létezni. A támadó csapat többi egysége a frissen foglalt faluban marad, erősítés ként.

Lovag

Minden játékosnak csak 1 lovagja lehet. Ha meghal, a szobornál lehet újat kinevezni. Ehhez természetesen szükséges az is, hogy az adott faluban legyen szobor. Tanyakapacitását (10 fő) figyelembe véve nem egy erős egység, viszont az általa megszerezhető fegyverek nagyban növelik a vele egy támadó csapatban lévő más egységek, illetve a vele egy faluban lévő védekező katonák erejét. Védekezésnél még a más játékosok egységeire is hatással van, erősítés küldésekor pedig van még egy hatalmas előnye, bármely más vele együtt küldött egység függetlenül az eredeti sebességétől, a lovag sebességével halad, ami megegyezik a felderítő sebességével. Tapasztalata folyamatosan növekszik, időnként véletlenszerűen kap egy fegyvert. Idővel az összes fegyver a játékos birtokában lehet, akár harcolunk a lovaggal, akár nem, de harc esetén gyorsabban növekszik a tapasztalata. Egyszerre csak egy fegyvert használhat, de ezt bármikor cserélni lehet, még akkor is ha úton van. A lovag szabadon elnevezhető. Egyes világokban nem elérhető.

 

Mit tegyek ha:

 

Védekezés:

lándzsás: könnyű és nehézlovasok ellen igen jó a védőértéke. Alapvető eszköz a lovas támadások megfogására. Viszont csak lándzsást nem érdemes tartani. Néhány ezer bárdos lemészárolja a legnagyobb lándzsás sereget is.
kardos: bárdosok ellen alkalmazható. Egy pár ezer fős lándzsás sereg mellé 2-3 ezer kardos már jelentősen tompítja a bárdosok által okozott pusztítást.
íjász: az íjász igen hatékony védelmi egység. Lándzsások és bárdosok ellen igazán jól alkalmazható. Egyetlen hátránya, hogy amíg 10000 íjásszal szinte minden könnyűlovas-bárdos támadást meg lehet fogni, 1000 lovas íjász 20as fal mellett is gond nélkül megöl 10000 íjászt. Ezért csak kiegészítő egységként érdemes alkalmazni!
nehézlovas: igen jó a védőértéke, de csak látszólag! Egy nehézlovas 6 helyet foglal! 2 lándzsás 2 kardos 2 íjész (ez is 6 helyet foglal) pedig sokkal erősebb védekezésben, mint a nehéz lovas. ráadásul a nehézlovas drága, és lassan van kész. Csak ún. “vegyes” falvaknál ajánlom, amiről később lesz szó.

Támadás:

Mindig legyen bárdosod! Az ellenfél gyalogságának kiiktatására a legjobb megoldás 3-5000 bárdost tartani a támadóseregben. Ezen kívül a lovasságot könnyűlovasok alkossák, ugyanis ezeknek a legnagyobb a támadóértékük 1 foglalt tanyahelyre leosztva. Érdemes az egyik falvadban néhány szász lovas íjászt is tartani arra az esetre, ha az ellenfél íjászokkal védekezik (lásd korábban). Egy ideális támadócsapat részei a faltörő kosok. Ezek nagyon fontosak, ugyanis csökkentheted a veszteségeidet, ha lerombolod az ellenfél falát kosokkal.
A nehézlovasnak bár nagy a támadóértéke, egy helyre leosztva még sem olyan jó, mint a könnyűlovas. Ezért ha lehet, ne nehézlovas falvakat tartsunk!

 

 

Hogyan támadjak?

Nagyon fontos az összehangolás. A nemeseket egy faluban tartsd, és mindig a lehető legrövidebb időközökkel indítsd őket (igen, 1 másodpercen bleül is el lehet indítani 4 nemest, ha ügyes vagy), hogy az ellenfélnek ne legyen arra lehetősége, hogy a felét hagyja becsapódni, a másik felét meg lemészárolja a fent említett módon. A nemesek előtt mindig kell legalább egy kipucoló sereg, mait úgy időzíts, hogy a nemesek előtt maxumim 1 perccel cspaódjon be. Ha katapultot vagy kost is viszel (érdemes!), akkor nagyon fontos az elterelés. Ha 5 hullámban támadsz egy falut, akkor az ellenfélnek legalább 4-5 másik falujára is küldj 5 hullámban katapultokat magában (vagy ha nem engedi, akkor minimális kísérettel) elterelésnek. Viszont ebben az esetben a nemeseket is lassítsd le katapultokkal. Fontos, hogy az elterelő támadások is egyszerre csapódjanak be, hogy az ellenfél ne tudja, hogy melyik falura megy az elterelés és melyikre az igazi.

 

 

Épületek lerombolása

Faltörő kos

Használata létfontosságú a támadásoknál! A kos az ellenfél falát rombolja, hogy mennyi kos hány szintet ront?

3 faltörő kos = 1 szint
8 faltörő kos = 2 szint
13 faltörő kos = 3 szint
20 faltörő kos = 4 szint
28 faltörő kos = 5 szint
37 faltörő kos = 6 szint
48 faltörő kos = 7 szint
60 faltörő kos = 8 szint
74 faltörő kos = 9 szint
90 faltörő kos = 10 szint
110 faltörő kos = 11 szint
130 faltörő kos = 12 szint
154 faltörő kos = 13 szint
181 faltörő kos = 14 szint
211 faltörő kos = 15 szint
225 faltörő kos = 16 szint
256 faltörő kos = 17 szint
275 faltörő kos = 18 szint
310 faltörő kos = 19 szint
335 faltörő kos = 20 szint

Ha egy fal 20-as szinten van, 107%-os védelmi bónuszt ad a falunak! Ez azt jelenti, hogy ha van a faluban 1000 lándzsás, akkor az a fal miatt 2070 darab lesz! Ezért fontos a megfelelő mennyiség! ( Tipp: legjobb ha 110 kost viszel, mellé 56 katapultot, a falra állítva, van esélye, hogy elsőre lerombolja a falat! ).

Katapult

A rombolása:

2 katapult = 1 szint
6 katapult = 2 szint
10 katapult = 3 szint
15 katapult = 4 szint
21 katapult = 5 szint
28 katapult = 6 szint
36 katapult = 7 szint
45 katapult = 8 szint
56 katapult = 9 szint
68 katapult = 10 szint
82 katapult = 11 szint
98 katapult = 12 szint
115 katapult = 13 szint
136 katapult = 14 szint
159 katapult = 15 szint
185 katapult = 16 szint
215 katapult = 17 szint
248 katapult = 18 szint
286 katapult = 19 szint
328 katapult = 20 szint
376 katapult = 21 szint
430 katapult = 22 szint
490 katapult = 23 szint
588 katapult = 24 szint
634 katapult = 25 szint
720 katapult = 26 szint
815 katapult = 27 szint
922 katapult = 28 szint
1041 katapult = 29 szint
1175 katapult = 30 szint

 

 

HASZNOS LINKEK

 

Jelentés konvertáló

http://www.tw-stats.littlbuger.info/tool-convert.php

Ezzel Tudjátok a Jelentéseteket átkonvertálni!

Támadás tervező

http://hu.twstats.com/hu4/index.php?page=attack_planner

Ez kiszámolja egy több faluból történő támadáshoz szükséges indítások időpontjait

Térkép készítő http://hu.twstats.com/hu6/index.php?page=map
Ezzel ellenőrizni tudjátok különböző klánok elhelyezkedését.

Játékos kereső http://hu.twstats.com/index.php?page=search&name=&type=player
Ezzel ellenőrizni tudjátok bármely játékos eredményeit.

Klán kereső http://hu.twstats.com/index.php?page=search
Ezzel ellenőrizni tudjátok bármely klán fejlődését.

Információ kereső http://hu.twstats.com/
Ezen gyakorlatilag a játékhoz szükséges összes infó fellelhető.